Z poziomu programu można wystawiać dokumenty eRecepty, eSkierowania oraz przyjmować i realizować eSkierowania wystawiane przez innych lekarzy. Nasi klienci mogą począwszy od lipca 2021, bez przeszkód raportować Zdarzenia Medyczne.
Program ProDentis będzie wspierał także proces obsługi zgód pacjentów na świadczenie medyczne poprzez Internetowe Konto Pacjenta (IKP) kiedy zostaną one uruchomione przez CEZ .
Proces wdrażania recept elektronicznych w formie dokumentów HL7 CDA rozpoczęliśmy już w roku 2017. Nasza firma znalazła się w gronie siedmiu firm zakwalifikowanych do udziału w warsztatach "Projectathon" zorganizowanych przez Centrum e-Zdrowia (CEZ) i poświęconych e-Recepcie. W roku 2018 wzięliśmy udział w Projectathonie a nasze oprogramowanie ProDentis wyposażone w moduł "eRecepta" pomyślnie przeszło wszystkie testy
Link do artykułu opublikowanego przez CEZ podsumowującego to wydarzenie umieszczono wówczas na stronie CEZ.
Program ProDentis udostępnia mechanizmy wystawiania eRecepty już od czerwca 2019, eSkierowania od grudnia 2020. a reportowanie Zdarzeń Medycznych od lipca 2021. Stale monitorujemy zmiany wprowadzane w obrębie wytycznych CEZ i na bieżąco nanosimy zmiany w oprogramowaniu, tak aby zapewnić ciągłość pracy i stałą możliwość wystawiania eRecept, eSkierowań oraz raportowanie Zdarzeń Medycznych.
ProDentis został również wyposażony w mechanizmy wystawiania eRecept Pro Auctore i Pro Familiae.
Pomyślne przygotowanie mechanizmów eRecepty oraz eSkierowania potwierdza naszą wiedzę i profesjonalne przygotowanie do wprowadzenia dokumentacji elektronicznej w formacie HL7 CDA oraz FHIR.
Zgodnie z zapowiedziami udostępniliśmy możliwość wystawiania zwolnień lekarskich e-ZLA bezpośrednio z programu ProDentis. Mogą Państwo korzystać z interfejsu zbliżonego wyglądem i funkcjami do interfejsu aplikacji Web udostępnionej przez ZUS. Dzięki temu korzystanie z interfejsu będzie dla Państwa łatwiejsze i intuicyjne.
Moduł VOIP to doskonałe, innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na automatyczne wyszukanie pacjenta dzwoniącego do placówki na podstawie numeru telefonicznego z rozmowy przychodzącej. Moduł umożliwia również wykonywanie połączeń telefonicznych bezpośrednio z programu. Wykorzystanie mechanizmów telefonii IP bezpośrednio w programie ProDentis i łatwe połączenie modułu VOIP z każdą centralką telefoniczną wewnętrzną lub wirtualną wyposażoną w wewnętrzne linie VOIP to atuty tego rozwiązania.
Poniżej przedstawiamy zestawienie funkcjonalności modułu VOIP:
Agenda to wewnętrzny terminarz, pozwalający na zapisywanie wydarzeń lub zadań związanych z konkretną datą oraz godziną. Zadania/wydarzenia mogą być jednorazowe lub powielane cyklicznie co określoną liczbę dni. Mogą być również przydzielane do wykonania dla wielu odbiorców, przy czym administrator (osoba przypisująca zadania/wydarzenia) może śledzić ich odczyt i wykonanie.
Łatwa obsługa, wpisywanie zadań poprzez przeciąganie z szablonów zdarzeń na siatkę kalendarza sprawiają, że zadania lub wydarzenia można ustawiać szybko w trakcie pracy z programem.
Listowanie zadań zapisanych do wykonania w najbliższym czasie jest szybkie i czytelne.
Aplikacja ProDentis Lekarz jest osobną aplikacją współpracującą z programem ProDentis. Podstawą do jej używania od strony kliniki jest czynny abonament na aktualizację i opiekę techniczną oprogramowania ProDentis. W zamian klinika otrzymuje aplikację, która jest bezpłatna i może być używana przez wszystkich pracowników kliniki bez ograniczeń. Uruchomienie wymaga jedynie zaakceptowania warunków licencji. Aplikacja może obsługiwać jedną lub wiele klinik. Możliwości aplikacji mobilnej dla lekarzy:
Łatwa obsługa aplikacji mobilnej sprawia, że terminy przyjęć można szybko sprawdzić z dowolnego miejsca na Ziemi.
Listowanie terminów zapisanych na najbliższy czas jest szybkie i czytelne.
Aplikacja ProDentis Pacjent jest osobną aplikacją współpracującą z programem ProDentis. Podstawą do jej używania od strony kliniki jest czynny abonament na usługi Grafik Online. Dla pacjentów aplikacja jest bezpłatna i wymaga jedynie zaakceptowania warunków licencji. Cechy aplikacji mobilnej dla pacjentów:
Aplikacja mobilna pacjenta została wyposażona w duże i czytelne przyciski. Pacjent łatwo umówi wizytę lub sprawdzi, kiedy ma się pojawić w klinice.
Listowanie zadań zapisanych do wykonania w najbliższym czasie jest szybkie i czytelne.
Diagram zębowy został zbudowany na nowo od zera — to ładna i czytelna grafika wektorowa oraz ważne funkcje. Przy tworzeniu nowego diagramu zębowego kierowaliśmy się koniecznością zachowania dotychczasowego wyglądu z funkcjami przełączania z diagramu schematycznego na naturalny. Istotne cechy nowego diagramu:
Nowy moduł planów leczenia to całkowicie przebudowana funkcjonalność znacznie poszerzająca możliwości planowania leczenia dostępne w poprzednich wersjach programu. Przedstawiona poniżej lista prezentuje funkcjonalność nowego planu leczenia:
(zobacz: PREZENTACJA SYSTEMU KOLEJKOWEGO)
W dobie RODO ważne jest ograniczanie ryzyka niewłaściwego użycia danych osobowych. System kolejkowy to unikalny system przywoływania pacjenta za pomocą numerowanych biletów skojarzonych z zapowiedzią ekranową oraz głosową.
Proces obsługi pacjenta rozpoczyna się na recepcji, gdzie drukowane są bilety z numerem dla pacjenta. W poczekalni pacjent obserwuje ekran (najczęściej telewizor), na którym pojawiają się kolejne przywołania pochodzące od lekarzy. Subtelny sygnał gongu połączony z zapowiedzią głosową przyciąga uwagę pacjentów. Pacjenci nie mogą przeoczyć takiego przywołania! Lekarz może powtórzyć przywołanie w przypadku, gdy pacjent nie pojawia się w gabinecie po pierwszej próbie. Wywołania mogą być przeplatane z wyświetleniami reklam.
System Kolejkowy został wyposażony w innowacyjny moduł reklamowy. System obsługuje różne formy reklam: filmy, prezentacje slajdów oraz pokazy pojedynczych prezentacji.
System płynnie i estetycznie przełącza się w tryb reklamowy po upływie pewnego czasu od ostatniego przywołania. Na głównej części ekranu prezentowane są zaprogramowane reklamy, a w dole ekranu pojawia się pasek informacyjny z ostatnio przywoływanymi biletami.
Możliwa jest obsługa wielu różnych ekranów, np. w poczekalni głównej i w sali dla dzieci co w połączeniu z możliwością dywersyfikacji treści reklam (dla dorosłych w poczekalni głównej, dla dzieci w pokoju zabaw) może przełożyć się na większe zainteresowanie pacjentów reklamowanymi produktami.
System Kolejkowy został skonstruowany tak, aby zapewnić zminimalizowanie kosztów wdrożenia. System oparty jest na niezależnym urządzeniu dostarczanym przez nas w momencie zakupu systemu. System działa w oparciu o sieć LAN kablową lub WIFI. Do wizualizacji przywołań można użyć monitora lub telewizora (Full HD). Możliwe jest podłączenie wielu ekranów przywołujących pacjentów z różnych grup gabinetów (np. z różnych pięter kliniki).
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji Systemu Kolejowego znajdującej się pod tym linkiem: PREZENTACJA SYSTEMU KOLEJKOWEGO.
Nowością jest moduł HELPDESK, czyli panel dostępny z poziomu programu umożliwiający dodawanie zgłoszeń, które trafiają do działu technicznego firmy Infotel Software Sp. z o.o. Jest on aktywny od razu po uruchomieniu programu. Z pozycji Helpdesku możliwe jest tworzenie zgłoszeń serwisowych i podglądanie statusu zgłoszeń wcześniejszych oraz odpowiedzi z działu technicznego. Jest to szybki sposób na zgłaszanie zapytań dotyczących funkcjonowania programu i problemów serwisowych. Funkcjonalność HELPDESK dostępna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Na zapytania odpowiadamy w ciągu kilku minut w godzinach od 8.00 do 16.00 w dni robocze.
ProDentis opcjonalnie pozwala na zaszyfrowanie zawartości bazy danych, w której składowane są wprowadzane dane. Zabezpieczenie bazy danych poprzez szyfrowanie jest wyborem użytkownika i przeprowadzone zgodnie z wytycznymi RODO, obejmuje wdrożenie mechanizmów szyfrowania i pseudonimizacji. Zaszyfrowanie bazy danych obejmuje również kopie zapasowe, które zostaną utworzone z zaszyfrowanej bazy danych. ProDentis nie przeprowadza szyfrowania bazy danych domyślnie. Dzieje się to wówczas, gdy użytkownik zdecyduje się na zaszyfrowane całej bazy danych i wykona proces szyfrowania.
Oprogramowanie ProDentis zabezpiecza komunikację pomiędzy interfejsem klienckim i serwerem danych SQL poprzez wykorzystanie szyfrowanych połączeń.
Przechowywanie plików zdjęciowych lub skanowanych może zabezpieczać specjalnie przygotowany program serwera plików (opcja do zainstalowania dostępna bezpłatnie w pakiecie ProDentis), który komunikuje się z interfejsem klienckim poprzez zaszyfrowane łącze.
Jedną z ważnych nowych funkcji, których wprowadzenie postulowano, w związku z ochroną danych osobowych jest łatwo dostępna opcja terminarza wyłączająca pokazywanie pełnych danych pacjentowi i włączająca wyświetlanie jedynie inicjałów pacjentów.
Grafik rezerwacji online — zawężenie do minimum pobieranych danych osobowychProgram ProDentis posiada opcję rezerwacji terminów poprzez Internet. Idąc za wskazówkami RODO, ilość danych osobowych pobierana od pacjentów w chwili dokonywania przez nich rezerwacji online będzie ograniczona do ścisłego, niezbędnego minimum, czyli do następujących danych: nazwiska, imienia, telefonu i adresu e-mail. Adres e-mail jest potrzebny do wykonania automatycznego potwierdzenia rezerwacji.
Kalendarz GOOGLE — zawężenie przekazywanych danych do inicjałówOd początku 2017 roku wszystkie terminy przekazywane do kalendarza Google danego pracownika domyślnie opatrzone są jedynie inicjałami.
Nowa funkcjonalność oprogramowania ProDentis pozwala na automatyczne odnotowywanie nieobecności pacjenta w formie opcjonalnie odpłatnych wizyt absencyjnych. Wizyty Absencyjne są odnotowywane w historii leczenia pacjenta. Jeżeli nieobecności są automatycznie odnotowywane jako wizyty odpłatne to w karcie pacjenta pojawia się dług, który można uregulować tak jak zwykłą odpłatność za wizytę.
Wysokości opłat za nieobecność są określane zgodnie z charakterem wizyt (wg tabeli kolorów terminarza w ustawieniach programu). Pobierane od pacjentów opłaty doliczają się, w statystykach, do obrotu i prowizji lekarzy, których dotyczy nieobecność pacjenta.
Profile prowizji to ważna zmiana ułatwiająca tworzenie harmonogramów rozliczeń prowizji personelu w klinikach. Dotychczasowe rozwiązanie umożliwiało definicję jednej listy prowizji na pracownika, ta definicja pozostaje w programie i odtąd nazywa się profilem domyślnym. Profil domyślny jest aktywny zawsze, gdy nie ma aktywnych innych profili prowizji (między innymi, gdy opcja Profili Prowizji nie jest włączona).
Profile prowizji są zawsze priorytetowe w stosunku do profilu domyślnego i mogą być definiowane dla wybranych okresów, pór dnia i wszystkich lub wybranych dni tygodnia. Można zdefiniować profil weekendowy (tylko dla sobót i niedziel), profil świąteczny (podając okres świąteczny) lub profil poranny oraz popołudniowy, inny na dni tygodnia, a inny na weekend.
Cennik profilowany dla filii umożliwia definiowanie zróżnicowanych cen tych samych pozycji cennikowych dla różnych filii. Gdy włączony jest cennik profilowany, w cenniku procedur po wybraniu filii z listy placówek, obok kolumny z cenami placówki centralnej, pojawia się kolumna z cenami danej filii. Daje to możliwość łatwej modyfikacji cen filii z zachowaniem szybkiego wglądu w ceny podstawowe placówki centralnej.
Aby włączyć edycję cen danej filii należy zaznaczyć opcję "Zmiana cen", następnie wybrać filię. Obok kolumny "Cena jednostkowa" pokaże się wtedy kolumna "Cena profilowana" odnosząca się do wybranej filii. Kratki podświetlone na zielono oznaczają ceny w filii, różne od cen filii podstawowej zapisane juz do bazy danych. Kratki podświetlone na pomarańczowo oznaczają wartości zmodyfikowane, różne od cennika podstawowego i jeszcze nie zapisane.
Nowy lekospis to samodzielnie aktualizująca się przez Internet baza danych leków i produktów leczniczych dopuszczonych do obrotu na terenie RP.
Lekospis aktualizuje się po wykryciu zmian w bazie danych leków i produktów leczniczych prowadzonej przez serwisy rządowe.